måndag 15 mars 2010

Rampljuset Mars II

Idag presenterar vi Mars andra rampljus....

Namn/nick: Jenny Björk/JennyB

Tre snabba...
Färg:
vit, vit, vit
Pryl: Klarar mig inte utan min sax!!!! Är mycket svag för blingstenar.
Märke: Här måste jag säga "alla"


Hur länge har du scrappat?
År 2005 började jag scrappa på allvar.

Hur upptäckte du scrapbooking?
Scrappbookingen blev en naturlig utveckling i mitt kortmakeri som jag hållit på med ett bra tag. Dock gör jag nästan aldrig kort längre!

Vad tycker du är det bästa med att scrappa?
Genom scrapbookingen får jag utlopp för min kreativitet och mitt skapandebehov. Dessutom blir albumsidorna en värdefull dokumentation och skatt till mig och mina nära. Vad gäller mitt eget scrappande, anser jag att det är själva processen som är viktigast inte slutprodukten.

Vad scrappar du om?
Jag scrappar nästan bara om mina nära och kära och jag försöker att dokumentera tankar och känslor.

Vad inspirerar dig?
Min vardag och min omgivning inspirerar mig. Jag fotograferar väldigt mycket och jag finner enormt mycket "scrapbooking-inspiration" genom mitt fotograferande. De går hand i hand!

Finns det någon scrappare med liknande stil som dig du vill tipsa om?
Wow, vi har så många fantastiskt duktiga och inspirerande scrap-tjejer i Sverige som bidrar med såååå mycket inspiration. Tack till alla Er!!! En favorit är http://joggemia.wordpress.com/ som har en ganska ren och enkel stil som jag gillar.

Var hittar man alster av dig förutom på din blogg?
Jag har den stora äran att få vara inspirationsdesigners hos http://swescrapbook.blogspot.com

och så en titt på Jennys scrapstil....



Låt er inspireras och visa oss era tolkningar på Jennys Layouter. Lägg upp de i er blogg och direktlänka till dem här...



1 kommentar:

  1. http://imingarderob.blogg.se/2010/april/utkast-april-16-2010.html

    SvaraRadera