söndag 2 maj 2010

Rampljuset Maj I

Idag presenterar vi...

Namn/nick: Linnea/Lillnea

Tre snabba...

Färg: Jag älskar starka färger! Särrskilt gul och cerise.
Pryl: Eftersm jag gillar att göra minialbum väljer jag min Japanese Screw Punch.
Märke: RoseMoka, Sassafras, American Crafts, Hambly, October Afternoon...

Hur länge har du scrappat?
Min första layout gjorde jag i början av 2007 men det var först när jag hade praktik på ScrapAddicted våren 2008 som jag kom igång ordentligt.

Hur upptäckte du scrapbooking?
När jag gick på folkhögskola hade en av tjejerna jag bodde ihop med en bok om scrapbooking och jag blev direkt intresserad och letade vidare på nätet.

Vad tycker du är det bästa med att scrappa?
Det är den perfekta hobbyn eftersom jag kan kombinera flera av mina intressen när jag scrappar.


Vad scrappar du om?
På senaste tiden har det blivit mycket bröllopslayouter. Annars scrappar jag om människorna i min närhet, det som snurrar i mitt huvud och resor. Ibland pockar släktforskaren i mig på uppmärksamhet och då blir det en layout med gamla, vackra foton.

Vad inspirerar dig?
Foton, skisser, färgkombinationer, andras alster och lagom kluriga utmaningar. Att scrappa tillsammans med vänner är också väldigt inspirerande tycker jag.

Finns det någon scrappare med liknande stil som dig du vill tipsa om?
Den som jag hämtar mest inspiration från är min vän Marie (http://marie.robe.nu), men jag vet inte om vi har så lik stil egentligen.

Och här kommer tre bedårande Layouter Linnea gjort...


Hoppas ni känner er inspirerade att lifta någon eller flera av Linneas fina Lo´s. Lägg då upp din tolkning på din blogg och direktlänka sedan här nedan!



1 kommentar: